هشدار رئیس مجلس ایران به کشورهای منطقه
نوشته شده توسط : breketid
علی لاریجانی

هشدار اخیر علی لاریجانی در حالی مطرح شده که تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس با فشارهای غرب علیه برنامه اتمی تهران همراهی می کنند

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران تاکید کرد که "گذشت ملت ایران نسبت به برخی از کشورهای منطقه تکرار نخواهد شد".

به نوشته خبرگزاری مهر، آقای لاریجانی شنبه ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) با یادآوری کمک های تعدادی از کشورهای منطقه به حکومت صدام حسین در زمان جنگ ایران و عراق، نسبت به عواقب همکاری آنها با غرب علیه جمهوری اسلامی هشدار داد.

همزمان با اظهارات رئیس مجلس، که در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب در مشهد بیان شده، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در جمع راهپیمایان هوادار حکومت در تهران گفت که این کشور هرگز در برابر "زبان زور و توهین" تسلیم نخواهد شد.

آقای احمدی نژاد بدون توضیح بیشتر اعلام کرد که "دنیا در چند روز آینده شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود".

هشدار اخیر علی لاریجانی به کشورهای منطقه در حالی مطرح شده که عربستان سعودی و چند کشور دیگر حوزه خلیج خلیج فارس با فشارهای غرب علیه برنامه اتمی تهران همراهی نشان داده و نسبت به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی می کنند.

آقای لاریجانی، بدون اشاره مستقیم به کشورهای مورد نظر خود، به آنها هشدار داد که در قبال ایران "پیرو بی چون و چرای آمریکا نباشد و به دنبال سرزمین سوخته نگردند چرا که اگر توطئه ای علیه ملت ما رخ دهد دامن آن همه منطقه را فرا خواهد گرفت".

رئیس مجلس افزود: "ایران همیشه با این کشور ها مدارا کرده اما در برخورد با آنها نیز ساده لوحانه عمل نکرده است؛ لذا جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه به آنان توصیه می کند فریب لبخند های آمریکا را نخورند."

"اگر توطئه ای علیه ملت ما رخ دهد دامن آن همه منطقه را فرا خواهد گرفت"

علی لاریجانی رئیس مجلس

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود با ذکر اینکه "ملت ایران اهل مذاکره حق طلبانه است و قصد زورگویی هم ندارد اما اهل مسامحه و مجادله نیست" به کشورهای غربی گفت که تهران "در برابر زورگویی آنان کوتاه نخواهد آمد".

وی با یادآوری سه دهه اختلاف میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده، سیاست ایران نسبت به اروپا را متفاوت با آمریکا دانست و اظهار داشت: "در سالیان گذشته همکاری های سیاسی و اقتصادی ایران با اروپا بر قرار بوده است و این روابط همچنان ادامه دارد، اما اگر اروپا اصرار دارد سیاست های آمریکا را در قبال ملت ایران به اجرا بگذارد رفتار ملت ایران با آنان تغییر خواهد کرد."

محمود احمدی نژاد نیز در سخنان همزمان خود در تهران، بر آمادگی ایران برای مذاکره با غرب مشروط بر اینکه "مذاکرات در چارچوب عدالت و احترام باشد" تاکید کرده است.

وی در اشاره ای جداگانه به سیاست های کشورهای منطقه در ارتباط با ایران، از آنها خواسته "متوجه باشند که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است".





:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: